snurrande

Datum: 2011-02-14 Tid: 21:13:18 Permalink Publicerat i:BY BECKA 2 Kommentarer Trackbacks ()

Ni kanske har sett den här bilden? Om inte, kolla på kvinnan, vilket håll snurrar hon åt? Snurrar hon medsols (åt klockans håll) eller motsols (inte åt klockans håll)? Om den snurrar åt klockans håll använder du höger hjärnhalva mest och tvärtom ;p

Jag vet inte riktigt hur det är men vad jag har läst så står vänster hjärnhalva för logik, matte, språk, läsning o.s.v Och höger hjärnhalva står för kreativitet (kärlek, drömmar, färger, former o.s.v)

Haha, det är ganska kul faktiskt! För mig snurrar hon en stund åt "höger" men så helt plötsligt byter hon håll..?  så jag vet inte riktigt om det är sant, det kan ju vara är en bild som byter håll ibland! Vilket håll snurrar hon för er?  



Postat av: Anonym

Det är tvärtom höger för logik och vänster för kreativitet! vill bara säga att du har en jätte fin blogg och att jag tycker du gör jätte fina inlägg:):)

2011-02-15 @ 12:08:17
Postat av: Mimmi

Det är tvärtom, vänster hjärnhalva står för kreativitet och höger för logik :) <3

2011-02-15 @ 22:41:45
URL: http://mimmilicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback